Perniagaan

1. Ramai atau semua pun tahu 9/10 rezeki Allah datangnya dari PERNIAGAAN. Tapi berapa kerat sahaja orang yang ada tindakan untuk itu. Tak kisahlah apa jenis PERNIAGAAN yang penting melibatkan urusan PENJUALAN dan PEMBELIAN.

2.Bila sebut perniagaan mesti ada Penjualan dan pembelian. Kalau takda barang yang didagangkan atau atas angin jek, bukan PERNIAGAAN gitu. Awas!

3.Lagi satu dalam PERNIAGAAN ini kenalah konsistan , berdisiplin dan tekun serta fokus. Takdanya cepat sangat nak kaya dsb. Citer jelah apa pun bisnes.

4. Ramai yang salah anggap kat internet ni lubuk nak buat bisnes cepat jadik kaya huu.Sangat senanglah jadik kaya kalu gitu. Kan Gitu? Mana dapat jepp kalau tengok sume otai2 internet Berjaya atas sebab usaha yang gigih dan konsistan. Bukan tup tap petik-petik jari dapat.

5.Ramai plak yang mengaku kaya dalam internet ni, buat-buat kaya atau menyamar kaya.Apesal la kan? suka tunjuk2 statement kat orang .Tunjuk kete kat orang rumah la , banglo la itu la ini la..HUrm?

6.So jaga-jaga dengan golongan itu ya pak. Buat bisnes dengan ikhlas jangan kutuk-kutuk orang lain dan jaga hubungan.

7. Yang saya tahu dalam bisnes ni takda rahsia kejayaan. Rahsia dier adalah ia takde rahsia. Buat dulu baru tahu ye tak.

8.Jangan terpedaya dengan janji-janji manis dan SKIM SKIM yang nampak kayanya cepat.

9.PERNIAGAAN adalah untuk jangkamasa panjang . Bukan bermakna dapat duit lambat tapi untuk berterusanla bisnesnya. Sampai ke anak cucu gitu.

1 comments on “Perniagaan

  1. butterflyisfree berkata:

    Saya sangat-sangatlah bersetuju ddn saudagar unta ni..Kebanyakan orang kita, esp Muslim, tau yg rezeki tu 9/10 datangnya dari perniagaan, tp yg peliknya, kenapa orang masih lagi berlumba-lumba nak carik kerja?lagi2 gomen.. Bukanlah nak kata makan gaji itu xbagus, sebenarnya apa sahaja pekerjaan yg kita buat dgn ikhlas dan bersungguh2, semuanya bagus. Tapi kalau dah Allah swt dah bagi petunjuk yang terang dan jelas, apa lagi, ambil la..xkan nak pandang sepi jer???

Tinggalkan komen