bakat atau minat dalam berniaga

1. Bakat. Anda perlu mempunyai bakat dalam perniagaan SATU tanggapan yang salah. Apa yang sebetulnya ialah sejauh mana anda sanggup belejar untuk bersedia dalam satu perniagaan itu.

2.Contohnya pada masa anda kecil-kecil dulu anda tidak tahu pon sama ada anda berbakat menaiki basikal. Justeru anda belajar bersungguh-sungguh dan anda akhirnya mahir menaiki basikal.

3.Yang penting dalam perniagaan anda ialah tahap pemahaman anda tentang suatu bisnes itu dan kaedah yang betul digunakan dalam apa jua bisnes , PERNIAGAAN yang anda ceburi. ILMU.

4.Belajar dari setiap kegagalan anda yang terdahulu dan jangan mengulangi kesilapan yang sama. Belajar dari orang-orang yang betul2 berjaya dalam satu industri itu dan aplikasikan dalam PERNIAGAAN anda.

5.Minat adalah lebih kepada hobi. Perlu diingati ramai yang berjinak2 dalam perniagaan bukanlah sebab minat yang mendalam tetapi diatas desakan ekonomi dan peluang yang sedia ada.

6.Ramai orang minat tidur dirumah dari pergi ke tempat kerja. Ramai orang minat bermain bola dari menaip surat. JIKA anda melatakkan perniagaan anda hanya sebab minat maka anda akan melakukan nya sekali sekala.

7.Minat dalam perniagaan akan timbul bila lama-kelamaan anda dalam satu industri perniagaan dan ILMU yang anda perolehi. DAN anda seharusnya MINAT menimba ILMU bukan DUIT.

Tinggalkan komen